Sök på sidan

Mindfulness

← Tillbaka hem / Mindfulness

Personlig utveckling / stresshantering genom mindfulness
individuellt eller i grupp

 

Hur gör man?

Med enkla övningar lär du dig att bli alltmer mindful (medveten) och därigenom göra klokare val och bättre klara av pressen i privat- och yrkesliv.
Med träning lär du dig att minska din stress, bli mer uppmärksam och att fokusera på det som är väsentligt. Mindfulness hjälper också den som tränar att sova bättre. Att bättre hantera förändringar är en annan positiv effekt. Med regelbunden träning i mindfulness ökar din förmåga att fokusera och att använda din energi mer effektivt. Många upplever att mindfulness ger ökad livskvalitet, glädje och motivation.

Erbjudanden

  1. Du kan få individuell mindfulnessträning hos psykologen och diplomerade mindfulnessinstruktören Lena Mangell
  2. Pröva på mindfulness på arbetet ( föreläsning och pröva på övningar i grupp och individuellt on-line )

Kontakta Lena Mangell för mer information:
e-post: lena.mangell@lifecareer.se
telefon: 0707 56 16 42

 

Pröva på – Mindfulness på arbetsplatsen

Lena Mangell är diplomerad mindfulnessinstruktör och erbjuder ledningsgrupper,chefer,arbetsgrupper introduktionsprogram i mindfulness.
Programmet omfattar 3 tillfällen med föreläsningar och träning i grupp och individuellt.
Mindfulness har stora effekter för individer och grupper vad gäller psykisk och fysisk hälsa. I arbetet blir man mer fokuserad,lugn,effektivare,vänligare,och kreativ. Man får lättare att fatta beslut och blir mindre orolig.
Grupper som utför mindfulness får ett bättre resultat i arbetet. Den fysiska hälsan påverkas genom lägre blodtryck,minskad stress,bättre hälsa och minskad sjukskrivning, bättre sömn,ökad livskvalitet.